pengikut comel

Tuesday, September 27, 2011

pengakuan terbuka tanpa disuruh.

hello. :) 


tertanya-tanya tak kenapa tajuk tu. aku na buat pengakuan apa eh? tadak menda aku na buat pengakuan. tapi budak rumah aku yang DAH buat pengakuan tanpa aku suruh. :) pengakuan apa? meh nak bagitau . 


tak dak orang yang nak mengaku dia bodoh walaupun secara terang dia memperbodohkan diri dia dengan segala perbuatan dia. :) well kalau dah panjang tangan tu , kalau mengaku saja tak pa. dah la ngaku dah tu marah aku pulak. apa bangang sangat manusia ni kan. serius bukan kau tak cantik pompuan. cantik. tinggi, kulit kalau x mekap ada buah minyak (jerawat) , kalau mekap macam pompuan korea. rambut lawa macam rihanna. tapi sayang, attitude ang tu x melambangkan kecantikan ang. :) terlalu bodoh untuk dibandingkan dengan rupa ang. :) aku mengaku ang cantik. aku mengaku aku x secantik ang. tapi , kalau cantik saja, cakap besar, apa guna wey. :) ang kata ang bole bayaq berapa pon aku nak. or apa yang ang kata kat aku haritu? berapa juta pon ang bole bayaq? bayaq la kalau ang mampu. :) berjuta-juta bole bayaq kenapa still nak amek barang aku? dah la tu tanpa kebenaran aku pulak 2. :) mampu lagi ka cm 2? aku rasa tak. 


kata ang, duit ang banyak. seponser ang ramai. kalau seponser ramai tak payah la kalau deodorant aku pon ang na sebat. tak payah la kalau aku punya barang semua ang na amek. aku taw ang x penah taw benda2 tu semua. tapi susah sangat ka ang na minx kebenaran nak guna barang aku. ang kata ang hati kering. tak takot. berapa pon ang bole bagi. tapi kalau ang dah tau aku kata kat ang kat FB. ang tebiang puki pi amek lagi barang aku sapa suro. tak nampak ka kebangangan ang tu bertukar menjadi kebodohan yang amat sangat. :) tau la SPM ang x berapa nak elok tapi perlu ka ang tunjuk apa yang orang tataw tu kat sini? :) kenapa pulak kalau aku bercerita hal 2 kat kakchik? ang cakap x payah pemalu muka ang. yang ang tu memang muka tembok tataw malu dok menghala mengambil barang aku buat mcm harta bapak ang sendiri tu aku nak kata apa pulak? memang muka kulit gajah ka apa? ka memang ang x kenal apa maksud malu? :) 


kalau setakat cukoq bulu yang tiga RM5.00 pon ang tak bole nak beli nak rembat yang aku punya, singlet putih ROMP yang ada kat KL pon ang x bole nak beli, deodorang far away yang aku x pakai lagi pon ang na amek, minyak wangi aku yang pasar malam pon ang na guna sampai habeh, apa guna ang cakap ang ada bf dok bagi duit? :) oh aku lupa, ang memang dasar pemalas. :) dah la pemalas, pengikis tapi tak reti na pusing duit. dah la tu bangang tambah lagi pulak bodoh sombong. mengaku ambik barang orang tapi marah tuan punya badan. hello bitch, cermin diri dlu sapa yang malukan diri sendiri. :) aku x suro pon ang mengaku. mengaku sendiri sapa suro. :) big applause to you. :) kalau time aku tidoq lena pon and still bole amek RM10 tanpa aku sedaq. x kira lagi yang RM 50 yang lain tu. aku rasa better ang p cri anak datuk kawen la wey. ang kesempitan hidup sangat dah nie. :) 


ingat sikit. orang kerja, duit gaji tu orang ada tujuan lain na guna. :) bukan untuk pencuri barua macam hang ni amek sukati. :) masing-masing ada urusan masing2. :) kalau gaji ang x cukup. buat and belanja macam mana gaji yang ang dapat. bukan tengok gaji orang then amek. :) gaji besaq ang igt ak nak simpan saja ka gaji aku. banyak lagi benda lain aku na buat k . bukan nak seponser ketidakmampuan ang 2. :) beza gaji aku dengan ang banyak kot. 400 beza. :) so duduk kat tempat ang sepatutnya. bukan jadi parasit yang bangang dengan amek benda yang bukan hak ang. :) katanya bole bayaq. bayaq la. aku x maw cek. aku x maw hutang. kalau ang nak sangat bayaq. setengah gaji ang kot. kerugian aset aku dengan ang nie. :) tokey babi pon lari aku rasa. bayaq by cash. tunai. x dak silap skit pon. bayaq kalaw ang mampu. :) jangan pasni x cukop makan p mencuri duit orang lain suda. :) 


sedaq la diri sebelom orang lain tolong sedaqkan ang. :) hati kering kan. so aku pon dengan kering hatinya TAK menghalalkan apa yang ang amek. :) sekian terimakasih.

Thursday, September 22, 2011

september quotes.

  • let every eye negotiate for itself and trust no agent 
  • listen to many , speak to a few
  • love all, trust a few, do wrong to none
  • speak low if u speak love 
  • there's no darkness but ignorance
  • womens may fall when there's no strength in men 
  • a friend is one has the same enemies as u are. 
  • i was just another promise that u couldn't keep. 
  • i can't afford to lose anybody close to me again . it hurts too much. 
  • being strong? the worst thing about it is nobody might care to ask if u're hurt. :) 

Sunday, September 18, 2011

kawan.

kawan.. selalu kan becakap hal kawan ni, benda tu nampak macam remeh. apa ada kat kawan ni kan? kawan ni macam mana. alaa na berkawan, bukan salah pon. :) kawan ni ada berapa jenis er? kawan ni boleh percaya ka? camna orang cari kawan er? kenapa kawan dengan dia ni er? aku tengok cam dia sombong gila macam orang gila ja. selalu kan fikir camtu bila na kawan dengan orang? tapi kan, aku na cerita kat sini cerita pasal kawan. :) jatuh bangun aku dengan kawan. kawan yang sokong dan tindas aku. semuanya sebab kawan. :) 


20 tahun dulu, masa aku lahir, aku x penah sangka, aku akan ada kawan yang sanggup tindas aku , tolak aku jatuh dan ada kawan yang angkat aku balik. :) terima kasih kepada kawan-kawan ni. :) masa umo aku 5 tahun. aku baru masuk tadika. masa tu aku kawan dengan semua budak perempuan. aku tolak budak laki. haha. sebab aku malu. ngee. :P masa jadi budak2 tu..aku tak terfikir pon nak khianat kawan aku. semua kawan macam biasa. hari ni gaduh. esok baik. lusa main sama-sama. balik rumah, aku duduk dengan adik aku. kami kawan dua orang. masa tu dunia aku hanya pi sekolah, main dengan kawan, balik rumah, main dengan adik. takdak masalah apa pon. :) 


naik darjah 1. sekolah rendah. masa tu baru kenal kawan-kawan baru. kawan-kawan yang akan duduk sebelah meja. kawan baik. yang rapat dengan kita. and selalunya kawan tu la akan jadi kawan baik kita. :) kelua rehat sekali, makan sekali, jalan balik sekali. kalau gaduh tak tegoq. esok lusa baik balik.masa ni pun tak kenai erti mengkhianati kawan. :) 


sampai masuh sekola menengah, masa ni baru tau istilah kawan. yalah, masing-masing dah besaq. akai pun dah panjang. masa ni baru aku nampak kawan yang boleh jatuh bangun sama-sama. selalunya kawan menangis ni senang cari. tepi jalan pon bole kutip. :) memang bunyi macam kasaq kan. tapi tu la hakikat. orang campak , orang lain kutip. tapi kawan yang nak duduk sekali , menangis sekali dengan kesusahan kita. tak semua orang bole buat. x semua orang bole ada sekali. selama aku jatuh, aku tak pernah percaya lagi kawan perempuan. :) hanya kawan perempuan yang sangat baik ngan aku ja aku bole bercakap and kongsi semua , sebab aku tau depa selalu ada dengan aku. :) 


dan bukan disebabkan aku gatai , aku kawan dengan ramai lelaki. kadang-kadang, dengan lelaki ni , tak penah susa na bawak berbincang, x penah susah nak pinjamkan telinga dengan masalah kita. dan selalunya akan cuba tolong sedaya upaya. :) tak kan penah risau depa akan tikam belakang kita and tinggalkan kita. :) senang bagi pendapat walaupun kadang-kadang ayat depa pedih macam nak kena sepak. :D tu la kawan. :) 


bagi yang khianati aku, aku ucapkan terima kasih. :) sebab hang ajaq aku untuk x senang pecayakan orang. :) walaupon depan aku pijak semut pon x mati.. tenks sebab ajaq aku untuk bercakap apa yang aku rasa perlu dan tak jadi hipokrit walaupon mulut aku macam longkang. tapi at least aku jujur. :) walaupun aku maki-maki, tapi apa yang aku cakap ada isi. yang orang takkan mungkin terima walaupun hakikatnya benda tu kebenaran. :) tenks sebab musnahkan kasih sayang aku dengan laki tu. sebab tu la aku taw laki tu penipu. :) tapi untuk percayakan hang lagi, mungkin tak. x kan macam dulu. :) sebab orang hipokrit selalunya akan tetap hipokrit walaupun nafas tu kat hujung2. :) 


bagi yang aku sayang.. kawan-kawan perempuan aku yang 3 4 orang tu. and semua kawan -kawan laki aku yang paling rapat ngan aku. yang ada waktu jatuh bangun aku. aku tak pernah lupa hampa kan. :) aku tak pernah buang kawan-kawan aku. kecuali orang tu yang nak aku buang dia. :) terima kasih sebab pecayakan aku and ada untuk sokong aku setiap masa. :) walaupon kadang-kadang apa yang aku buat tu semua salah. walaupon hampa tak suka ex ex aku yang dulu sebab depa buat aku sakit hati. tapi hampa x penah tinggai aku. :) terima kasih sebab tolong aku waktu aku tersungkur. terima kasih untuk semua nasihat tu. trima kasih sebab ada bila air mata aku jatuh. :D dan terimakasih untuk senyuman aku yang hampa buat. :) 

Wednesday, September 14, 2011

isu prepaid buat semua orang menggelabah termasuk aku.

assalamualaikum and hello readers. :) 


baru-baru ni kat berita , kecoh isu kenaikan cukai terhadap prepaid.. ala kad topup yang selalu hampa dok bubuh 2 laa. tudiaa. ayat aku dari skema troi tukaq jadi penang pekat noh. :P 


so apa aku na ulas kat sini.. aku malas na cakap apa kan. benda ni kerajaan dan terang-terang tangguhkan. kenapa perlu tangguhkan. kalau dimansuhkan tros pon x pa kan. sebab bagi aku la. isu cukai untuk prepaid ni aku rasa x perlu pon kenakan cukai. kenapa aku cakap x payah , sebab aku la kan, sebagai pengguna maxis, selalu kena potong kredit secara memBARBIE buta. taw. menyampah aku kadang2 na topup. dahla sos topup kena yuran perkhidmatan sampai 50 sen. pastu bila aku cakap tpon la kan. aku x taw la rates kena bayaq berapa. sampai kadang2 cakap 5 minit dah telan seringgit. woi gila apa. prepaid ni bukan ka untuk mudahkan pelajar dan orang-orang yang x mampu na buat bil tu.. tak payah la kenakan cukai. 


consider sama kewangan masyarakat sekarang. bagi aku la kan, taraf hidup kita makin lama makin tinggi. tak perlu la na bandingkan negara kita dengan negara yang lain. nilai matawang kita bukan macam USD. matawang kita x tinggi cam tu pon kan. memang la negara kita ke arah negara maju tapi macam sekarang ni membebankan rakyat. dah la semua barang na naik harga. takan prepaid pon na cukai. dulu dah elok-elok prepaid mininum 2 hengget pastu naik pulak 3 ringgit. so now kena cukai. sah la ada sen sen kat belakang kan. alah.. kalau x kena cukai pon, selalunya peniaga dan kenakan cukai sendiri. sampai aku nak topup kena bayaq 3.20 kadang2 3.50. huish. kalau topup 5 ringgit baru tak kena bayaq sen2. apa jadah ntah. -,- 


so pihak kerajaan and syarikat telco tu kan.tak payah la kenakan cukai. orang pon beli topup. orang x marah-marah, dah tu semua orang senang. :) termasuk la aku. and jangan la selalu makan duit orang x tentu pasal. susah eden na topup ni haa. -,- kang aku tukaq pakai celcom kang baru taw. hesh. cukop2 la minyak naik harga, makanan pon naik harga, jangan sebab prepaid naik harga semua rakyat mogok. :) 


p/s : harga makanan lepas raya ni melampau-lampau pulak naik. hesh. wey na bagi orang makan ka na bagi orang mati wey! makan x sedap pon. mahai ja lebih!. balik penang jugak puas hati. okbai!

Tuesday, September 6, 2011

don't start it whenn...

:D sekom. hai. 


syoknya pagi2 bole dok tutup pintu rezeki aku. :) syoknya dok bole buat aku angin sangat. well x la angin sangat kan. :) aku dok rilek tokwan g ni. :) tapi satu aku x taw apa masalah kawan ang, or stalker and or sapa2 yang dekat ngan ang. :) dan paling terok apa masalag ang! perluka nak kaitkan aku dengan masalah yang ampa create and lempaq tuduh aku yang buat suma benda bodo tu. :) kat sini aku x mau cakap aku nak gaduh ngan ang. tapi kalau ang rasa aku cakap ni buat ang panaih, sila berdepan. aku nak tau apa masalah hang dengan aku. :) 


kalau ang terasa, aku nak bagi ang sedaq dulu. tolong hormat privacy orang, hormat apa yang orang buat kalau hang nak orang hormat hang dengan sepatutnya. :) wey kawan pompuan aku tak ramai wey. tapi aku x sangka gak ang nak bagi aku ngan kawan bek aku belaga. :) sory to say, ang bukan kawan baik aku pon. :) sebab apa ang taw? ang nak stalk pasai dia ang cari aku, ang x dak kawan, ang cari aku, ang senang, ang buang suma. :) aku taw ang hotstuff wey. fb sampai berkandaq. tapiii... aku x penah heran pon kalau ada kwan hotstuff tapi pangai macam haram J! :) ingat x ayat ni wey? "pandai buat pandai la tanggung. salah hampa, nak kaco hak aku pasaipa" aku rasa ang tau kot pasai apa kan. :) aku kena tanggung maki. aku kena hadap segala marah orang. sebab HANG! 


dok tengok aku rilek lagi kan. jangan sampai hang cakap satu pon aku x balaih, jangan sampai aku usha ang rapat wey. :) usha status aku, usha cara aku. ang bole lagi dok cari pasai kan. sory la wey, aku x terjejas lansung kot dengan apa yang hang buat skang. :) aku tau stalker hang ramai gila. aku tau kalau hang nak apa pon ramai orang bole tolong hang. even kalau hang hina orang, pelecey orang pon, yang sokong, bekap ang beribu. or bole aku cakap, satu malaysia ni kenai ang kan. :) ang p mana pon orang kenai kan. sebut nama ang suma budak FB kenai kan. :) yaa aku TAK PENAH bangga ada kawan mcm hang. :) less is more girl. :) aku x perlukan bekap kalau aku nak berdepan ngan barua. aku x perlu nak jadi orang yang sangat x dak keja dengan p bercerita kat orang benda yang aku sendiri taw x dak faedah. :) kalau ang nak tengok sangat aku nak perburuk orang, aku akan perburuk pasai hang. tapi bukan dengan fitnah. dengan fakta yang hang sendiri tak kan bole deny. :) tapi sayangnya aku x kan buat benda 2 sebab x bagi apa manfaat pon kat aku. malangnya, hang orang yang sangat berbahaya bagi aku. :) hang bukan setakat pijak pala aku, ang kencing berak lagi ataih pala aku. x cukop dengan tu hang nak pukoi pala aku sampai aku mati. sory, aku xkan mati dengan barua macam hang!. :) 


tolong sedaq, hang bawah aku. jangan mula bila aku x penah cari pasai dengan hang. :) aku x penah jaga hati orang k. aku akan jadi orang yang hang sendiri x kan mau kenai pon pompuan. :) jangan pasai hang x dapat dia, hang nak jaki dengan suma orang. :) biaq dia hidop ngan kebahagiaan dia dengan pilihan dia. hang, or ex dia x kan ada hak nak halang dia. :) and FYI, aku ngan dia x penah kapel. :) so aku x kan terjejas. jangan sentuh kawan-kawan aku. especially kawan baik aku . kalau hang x puaih hati ngan aku. face me moron. :) aku tunggu hang kat sini. aku tunggu barua apa lagi yang nak kuaq dari mulut hang dengan kawan2 serta stalkers hang. :) jangan kecoh bila aku ngan bf aku kapel. :) yeap aku tau semua perangai dia. so x payah hang repeat sebab dia dah terlalu jujur dengan aku sekarang. :) baik buruk, luaq dalam dia aku yang nilai. bukan hang or sesapa pon. sebab aku yang duduj, berdiri hidop dengan dia. :) sekarang!. ingat tu! sekarang! bukan hang, or ex gf dia. 


cerita apa saja, aku akan bidas apa saja. :) silakan block aku kalau hang tau tu diri ang. :) silakan maki aku kalau hang taw yang mulakan suma bullshit ni HANG! yes hang! aku tunding jari ni kat hang sebab aku dah banyak sabaq dengan semua taik nie kan. :) hidop la dengan dunia hotstuff hang. hidop la dengan dunia kawan2 hang yang suma bole hang buat hamba. :) hidop dengan dunia hang sendiri pon xpa wey. :) hidop la dengan dunia hang yang x penah na hargai hati orang . :) jangan salahkan orang kalau semua kawan2 hang hilang. :) sebab orang yang hang perlu cermin dulu is diri hang sendiri. :) attitude hang, dan cara hang. :) langsi ngan aku, aku akan balaih benda yang sama. baik ngan aku, aku akan angkat hang jad sebahagian hdop aku. :) aku tunggu game hang yang seterusnya. hutang lama ang ngan aku, x langsai lagi. :) aku tunggu hang bayaq. :D kbai!