pengikut comel

Sunday, September 18, 2011

kawan.

kawan.. selalu kan becakap hal kawan ni, benda tu nampak macam remeh. apa ada kat kawan ni kan? kawan ni macam mana. alaa na berkawan, bukan salah pon. :) kawan ni ada berapa jenis er? kawan ni boleh percaya ka? camna orang cari kawan er? kenapa kawan dengan dia ni er? aku tengok cam dia sombong gila macam orang gila ja. selalu kan fikir camtu bila na kawan dengan orang? tapi kan, aku na cerita kat sini cerita pasal kawan. :) jatuh bangun aku dengan kawan. kawan yang sokong dan tindas aku. semuanya sebab kawan. :) 


20 tahun dulu, masa aku lahir, aku x penah sangka, aku akan ada kawan yang sanggup tindas aku , tolak aku jatuh dan ada kawan yang angkat aku balik. :) terima kasih kepada kawan-kawan ni. :) masa umo aku 5 tahun. aku baru masuk tadika. masa tu aku kawan dengan semua budak perempuan. aku tolak budak laki. haha. sebab aku malu. ngee. :P masa jadi budak2 tu..aku tak terfikir pon nak khianat kawan aku. semua kawan macam biasa. hari ni gaduh. esok baik. lusa main sama-sama. balik rumah, aku duduk dengan adik aku. kami kawan dua orang. masa tu dunia aku hanya pi sekolah, main dengan kawan, balik rumah, main dengan adik. takdak masalah apa pon. :) 


naik darjah 1. sekolah rendah. masa tu baru kenal kawan-kawan baru. kawan-kawan yang akan duduk sebelah meja. kawan baik. yang rapat dengan kita. and selalunya kawan tu la akan jadi kawan baik kita. :) kelua rehat sekali, makan sekali, jalan balik sekali. kalau gaduh tak tegoq. esok lusa baik balik.masa ni pun tak kenai erti mengkhianati kawan. :) 


sampai masuh sekola menengah, masa ni baru tau istilah kawan. yalah, masing-masing dah besaq. akai pun dah panjang. masa ni baru aku nampak kawan yang boleh jatuh bangun sama-sama. selalunya kawan menangis ni senang cari. tepi jalan pon bole kutip. :) memang bunyi macam kasaq kan. tapi tu la hakikat. orang campak , orang lain kutip. tapi kawan yang nak duduk sekali , menangis sekali dengan kesusahan kita. tak semua orang bole buat. x semua orang bole ada sekali. selama aku jatuh, aku tak pernah percaya lagi kawan perempuan. :) hanya kawan perempuan yang sangat baik ngan aku ja aku bole bercakap and kongsi semua , sebab aku tau depa selalu ada dengan aku. :) 


dan bukan disebabkan aku gatai , aku kawan dengan ramai lelaki. kadang-kadang, dengan lelaki ni , tak penah susa na bawak berbincang, x penah susah nak pinjamkan telinga dengan masalah kita. dan selalunya akan cuba tolong sedaya upaya. :) tak kan penah risau depa akan tikam belakang kita and tinggalkan kita. :) senang bagi pendapat walaupun kadang-kadang ayat depa pedih macam nak kena sepak. :D tu la kawan. :) 


bagi yang khianati aku, aku ucapkan terima kasih. :) sebab hang ajaq aku untuk x senang pecayakan orang. :) walaupon depan aku pijak semut pon x mati.. tenks sebab ajaq aku untuk bercakap apa yang aku rasa perlu dan tak jadi hipokrit walaupon mulut aku macam longkang. tapi at least aku jujur. :) walaupun aku maki-maki, tapi apa yang aku cakap ada isi. yang orang takkan mungkin terima walaupun hakikatnya benda tu kebenaran. :) tenks sebab musnahkan kasih sayang aku dengan laki tu. sebab tu la aku taw laki tu penipu. :) tapi untuk percayakan hang lagi, mungkin tak. x kan macam dulu. :) sebab orang hipokrit selalunya akan tetap hipokrit walaupun nafas tu kat hujung2. :) 


bagi yang aku sayang.. kawan-kawan perempuan aku yang 3 4 orang tu. and semua kawan -kawan laki aku yang paling rapat ngan aku. yang ada waktu jatuh bangun aku. aku tak pernah lupa hampa kan. :) aku tak pernah buang kawan-kawan aku. kecuali orang tu yang nak aku buang dia. :) terima kasih sebab pecayakan aku and ada untuk sokong aku setiap masa. :) walaupon kadang-kadang apa yang aku buat tu semua salah. walaupon hampa tak suka ex ex aku yang dulu sebab depa buat aku sakit hati. tapi hampa x penah tinggai aku. :) terima kasih sebab tolong aku waktu aku tersungkur. terima kasih untuk semua nasihat tu. trima kasih sebab ada bila air mata aku jatuh. :D dan terimakasih untuk senyuman aku yang hampa buat. :) 

No comments: