pengikut comel

Friday, August 17, 2012

hali layee.


selamat hari raya , buat semua yang kenai aku. harharhar. :D 



lot of thing to say. first, Alhamdulillah, persahabatan yang lama sangat , yang pernah terpisah, kembali terjalin. acewah ayat aku pon. :D for now aku still boleh consider dengan life aku yang agak banyak dugaan. but still stabil. aku just terkilah, raya tahun ni, aku xde abang2 yang nak ucap raya, even besday aku sendiri pon, dorang dah lupa. :D but it's okay, hak masing2 nak ingat or tak. selalunya orang yang menghargai akan selalu ingat. :D aku xda sapa nak ucap raya kot. :D and raya tahun ni x da bf. hahaha. kesian aku. :D eh x la. senang aku. x susah payah aku nak cari baju sama kaler la bagai. 100% life dengan kerja, kawan, sosial life. dah kalau aku bosan sangat aku keluar , aku lepak. senang. x dak member, masok bilik lena. kalau rajin, pegi shopping mall, tengok wayang x pon usha baju. kadang2 terasa keloseran tu. tapi nak buat mcm mana. hati aku dah x da untuk org. :) even aku cakap sayang sekalipun, aku dah x sayang org dengan hati. aku sendiri x pecaya hati aku. ni kan pulak orang nak amek. amek lah kalau boleh amek. buat aku jatuh balik. aku dah tutup semua kot. :) aku x pecayakan sesapa dah sekarang. even diri aku sendiri. aku just follow the flow. apa tuhan nak bagi, aku amek, apa tuhan nak uji aku tempuh. even tak senang, aku tau, x da tangan yang menolong , mengajar kita untuk menghargai apa yang ada di sekeliling. :) 




raya yang kosong, raya yang x da makna lansung maybe. :) raya dengan diri aku yang baru, yang x fikir perasaan orang lain. yang org pernah kata, aku kuat sebab bangun sendiri. haha. kuat aku, bukan aku x menangis. :D ego aku halang semua benda. :) kadang2 terfikir, salah aku bukan bunuh orang. :) even bunuh orang pun diberi peluang untuk merayu, untuk kurangkan hukuman. even bunuh orang pon diberi peluang untuk bela diri. peluang untuk menjelaskan keadaan. even bunuh orang pon, diberi masa untuk bertaubat. :) ni kan salah aku yang mak aku sendiri dah maafkan. cakap saja korang x nak aku involve dalam hidop korang. bukan buta mata x nampak. bukan bodoh x berakal sampai aku x boleh fikir. bukan hati batu x terasa apa. sedar, hati manusia x boleh dipaksa. aku x paksa orang suka aku. aku halang pon tak ada guna. tuhan dah hadiahkan setiap manusia dengan hati dan perasaan untuk menyayangi dan mencintai. hak semua orang untuk menyayangi sesiapapun. cuma respond org tu saja yang sebaliknya. mungkin menyakitkan mungkin menggembirakan. kalian boleh fikir x benda tu? datanglah, pijak lah aku sampai mati, aku x berganjak dengan apa yang aku bicara. dan aku x segan untuk minta maaf dengan kesalahan aku. aku x segan nak ucapkan terima kasih kepada kalian semua atas jasa baik setiap kalian. budi kalian akan aku bawa sampai mati. cuma cara aku menghargai bukan dengan wang ringgit. masa, kesudian berbicara. bukan sehari dua kalian kenal diri ini. lebih dari setahun, tapi kalian masih x kenal aku siapa. :)  kalian masih belum bisa mengawal aku. mungkin dulu kalian cakap aku berubah. ya sekarang memang berubah. :) masing2 berpecah belah. untuk apa? semua orang pernah buat salah. :D semua orang nak kejar duit untuk hidup kan. aku juga, tapi sampai bila . sampai x bertegur sapa. sampai diri sendiri benci satu sama lain. :) sampai bila nak enjoy? duduk goyang kaki? cari lah kerja, bagi nafkah sikit utk ibu bapa. at least nampak cara nak balas jasa baik even bukan dengan perangai yang elok. kalian sedar siapa diri kalian bila aku berbicara ni kan. :) betul atau tidak, terima atau tidak, terpulang bagi kalian untuk menerima. aku cuma berkata agar kalian berfikir. :) bukan kecik dari aku. besar gajah dah semua. :) kejar yang cantik,kedut, pandanglah hati, kekal sampai ke mati. :) kejar harta, habis, kejarlah amalan, menjamin syurga nanti. :) aku pon buat salah, aku sedar sebab aku manusia. x sempurna mana. rupa paras, wang ringgit, x kan kekal lama. :) ingat tu. maafkan aku. dari hujung rambut sampai hujung kaki, farid rosli,farid jelani,kak ely,amir yassir and shuk sepet. and abang jerry. ;) saya buat salah dan saya menyesal. :) 







and selamat hali laye sumee. :D bai. 

x

No comments: